Social Media creste de la an la an in noi instrumente de continut si tipuri de strategii care pot ajuta micile afaceri  intr-o prezenta mai buna in mediul online.

Unul dintre cele mai bune moduri de a pastra brand-ul afacerii dvs in mintea clientilor este in a posta continut bun si relevant in social media. Motivul pentru care consumatorii dau “unfollow” unui brand se datoreaza faptului ca pe pagina de social media  continutul devine plictisitor si repetitive. Astazi o sa va prezentam cele mai mari cinci tendinte de continut care consumatorii il asteapta in 2017.

TRANSMISII LIVE

In 2015, Facebook a lansat “Facebook LIVE”, ceea ce inseamna ca utilizatorii pot face transmisii video live direct de pe pagina personala  sau pagina de business. In anul 2016 aceasta caracteristica a crescut in popularitate, iar in momentul de fata Facebook a devenit cea de a doua cea mai popular platform de streaming video. Momentan nu a reusit sa depaseasca platforma  YouTube care se afla in preferinta oamenilor  pe locul intai. Parerea noastra este ca e doar o chestiune de timp pana Facebook ii va lua locul.

Atunci cand alegeti sa transmiteti “live” de pe pagina de business, Facebook cauta utilizatori si ii notifica ca sunteti in direct. Cu cat transmisia in direct este mai lunga cu atat aveti posibilitatea ca afacerea dvs. sa fie vazuta de mai multa lume, deci de mai multi posibili clienti. Tineti cont de acest lucru la urmatorul “live”.

Ar fi o idee foarte buna sa fiti atenti si la Instagram care are si el aceasta optiune de live, dar in comparatie cu Facebook, unde videoclipurile live raman disponibile pe pagina dvs. si dupa ce ati terminat transmisia, pe Instagram videoclipul dispare odata ce nu mai esti “live”.

Nu esti un fan al transmisilor live? Poti sa postezi o pre-inregistrare video atunci. 51% din marketeri spun ca cele mai bune incasari le-au avut cand au facut materiale video. Deci, daca vrei sa iti promovezi afacerea sau sa faci vanzari in 2017, aceasta e solutia cea mai buna. Pentru ca in 2017 video-urile in social media se preconizeaza sa reprezinte 74% din totalul traficului pe internet!

RESPONSIVE PE SMARTPHONE

Smartphone-urile permit in momentul de fata consumatorilor sa aibe internetul la indemana lor in orice moment. Chiar acum, este posibil ca dvs. sa cititi acest articol de pe un dispozitiv mobil. In 2017, 72% din populatia lumii detin smartphone-uri, iar majoritatea le folosesc pentru a naviga pe web sau sunt pe Facebook, Instagram, Pinterest sau YouTube. Trebuie sa profitati de acest lucru, caci aproximativ 92% din timpul petrecut online il fac pe telefoanele lor.

Asa ca, afacerea ta trebuie neaparat sa aibe un site mobil-frendly ( responsive ). Acest lucru daca nu este facut poate afecta afacerea dvs.  de a vinde online. Dupa unele statistici, 57% dintre consumatori au declarat ca nu vor cumpara de la o companie in cazul in care site-ul lor nu functioneaza correct sau nu este usor de navigat pe smartphone-urile lor. La sfarsitul anului 2016, Google a schimbat algoritmul, astfel incat rezultatele  unei cautari sa favorizeze acum site-urile mobile. Faceti-va site-ul dvs. responsive in 2017, este o modalitate foarte buna de a ajuta consumatorii sa va gaseasca afacerea mult mai usor in online.

CONTINUT PERSONALIZAT

Clientii dvs. adora sa vada ce are de oferit afacerea care o aveti in mediul online, si le place cel mai mult atunci cand continutul este personalizat pentru ei. La inceputul anului acesta, 94% dintre expertii in marketing au cazut de acord ca personalizarea continutului pentru clientii ce ii are o afacere este viitorul success in marketingul unei afaceri.

Ori de cate ori vreti sa postati un video pe Facebook, intrebati-va “ Oare o sa le placa celor ce ma urmaresc ?” De exemplu, daca sunteti un dealer de masini, ideal ar fi sa distribuiti ce masini aveti in showroom. Acest tip de postare este exact ceea ce isi doresc cei care va urmaresc  afacerea. Dar, aveti grija! Nu incercati sa faceti vanzare “directa”! Social media este in primul rand despre conversatie si angajament.  Trebuie sa mentineti legatura cu abonatii dumneavoastra, nu sa le livrati numai postari de vanzare. Trebuie sa fiti atenti la reactile abonatilor dvs. si sa raspundeti comentarilor lor. Sa incepeti sa ii cunoasteti si sa postati ce anume va aduc vizualizari si interactiuni.

Continutul personalizat nu este crucial pentru construirea unei prezente online solide si colectarii de abonati, dar poate afecta afacerea dvs. Un continut personalizat ar ajuta afacerea sa aiba o crestere a vanzarilor cu aproximativ 20%. Un alt motiv de a crea continut personalizat este ca 80% dintre consumatori apreciaza sa invete despre afacerea care o conduceti. Nu uitati ca aveti unii abonati care pe langa serviciile sau produsele pe care le oferiti, va urmaresc pentru valoarea informatiei pe care o oferiti. Continutul personalizat duce afacerea la un nivel superior si se adreseaza unei audiente bine definite – adica posibili clienti.

CONTINUT VARIAT

In timp ce personalizati continutul pentru abonatii ce ii aveti, asigurati-va ca este si variata. Majoritatea afacerilor spun ca intentioneaza sa creeze continut mai mult in 2017, astfel este foarte important sa mentina acest lucru si sa iasa in evident prin continut variat, care sa nu plictiseasca abonatii. Cei care iti urmaresc afacerea adora sa vada ce ai de spui, dar nu vor distribui acelasi gen de continut la nesfarsit.

Trebuie sa “condimentezi” continutul? Incercati sa create diferite tipuri de postari combinate cu scrieri, fotografii, video, audio. Abonatii intotdeauna asteapta o postare extraordinara de la tine pe care sa o distribuie fara nici o problema, iar cand o vor vedea vor fi incantati si nu vor stii la ce sa se astepte de la urmatoarele. Va ganditi ce modalitati ati putea folosi pentru a crea continut variat si de un impact maxim? Incercati Facebook Live, asa cum am mentionat mai sus!

CONTINUT CARE DISPARE – expira dupa 24 de ore –

Acum cand Instagram a intrat in lumea Snapchat cu povesti Instagram iar Facebook experimenteaza si el acelasi lucru impreuna cu Instagram, ne putem astepta sa vedem mai multe tendinte de continut disparut in 2017.

In 2016 Snapchat a urcat de pe pozitia a cincea a celei mai downloadate aplicatii pe locul intai. Acest lucru insemnand ca oamenilor le place sa faca continut care dispare dupa o perioada. De fiecare data cand o persoana posteaza o fotografie sau un video, el exista doar 24 de ore dupa care dispare din profilul lui.

Cu atatea platforme de social media care ofera acum o caracteristica ce face continutul postat sa dispara, este foarte usor pentru afacerea dvs. sa intre in conversatii cu abonatii pe care ii aveti. Incercati sa postati videoclipuri de genul “behind-the-scenes” al afacerii ce o aveti pe Snapchat sau postati o fotografie a unui nou fel de mancare care o serviti in restaurantul dvs. pe Instagram. Aceste lucruri nu vor fi permanente si din moment ce continutul dispare, abonatii dvs. vor verifica in mod frecvent pagina afacerii dvs. pentru a vedea ce mai este nou si ce se mai intampla.

Incercati ca sa tineti pasul cu aceste tendinte de continut si planificare in 2017 si o sa aveti o afacere bine promovata in mediul online.

Articol preluat de pe www.businesselite.ro